Volkswagen își ascultă clienții: ce se întâmplă cu noul ID3, cât costă și când apare
Hatchback-ul compact capătă un aspect exterior mai apropiat de mașinile ICE ale mărcii VW, împreună cu un interior mult îmbunătățit.
Mașina complet electrică ID3 de la Volkswagen va face un salt mare de calitate atunci când versiunea face-lift va fi dezvăluită în primăvară.
Hatchback-ul compact, care a fost scos la vânzare în Europa în 2019 ca prima dintre noua generație de mașini alimentate cu baterii bazate pe MEB de la VW, primește un interior mult îmbunătățit după critici conform cărora cabina modelului actual arată „ieftin și neinspirat”.
Exteriorul lui ID3 primește un upgrade modest. În față, capota este semnificativ mai lungă și are două contururi distincte, familiare cu Golf, în loc de suprafața netedă anterior.
Liftingul elimină, de asemenea, ceea ce a fost probabil cel mai mare păcat de design al actualului ID3 – banda neagră largă dintre capotă și parbriz. Caracteristica a fost larg criticată.
VW și-a ascultat clienții, a declarat șefa de vânzări al mărcii, Imelda Labbe, pentru Automobilwoche.
Designul lui ID3 este „mai matur, iar materialele din interior sunt de o calitate superioară”, a spus Labbe. „Noul ID3 confirmă pretenția noastră de valoare, design și durabilitate.”
Structura de tip fagure de pe bara de protecție din față a ID3 a fost lăsată jos. La fel și modelul de puncte opțional de pe stâlpul C din prima ediție. Potrivit VW, aproape nimeni nu a comandat asta.
În spate, părțile stopurilor care ies din capota portbagajului oferă acum lumină reală. Anterior, erau doar de decor.
Aspectul ID3 face-lifted va aduce aspectul mașinii mai aproape de aspectul modelelor de motoare cu ardere internă VW.
Interior de calitate
În interiorul cabinei, materialele interioare acum arată și se simt de mai bună calitate, iar plasticul este mai moale.
În plus, VW produce multe lucruri care anterior erau disponibile doar la un standard de cost suplimentar, cum ar fi afișajul de 12 inchi, care acum nu mai arată ca și cum tableta unui copil ar fi fost bătută în cuie pe tabloul de bord.
Tapițeria din imitație de piele de pe planșa de bord și panourile ușilor, inclusiv cusăturile izbitor de vizibile, devin standard.
Interiorul este acum complet vegan, inclusiv volanul, care anterior era din piele naturală.
Cu toate acestea, dorința șefului mărcii VW, Thomas Schaefer, de a folosi butoanele fizice tradiționale de pe volan în locul panourilor sensibile la atingere nu a fost implementată.
Scaunele ID3 au fost modernizate. Scaunele de designer disponibile în prezent ca opțiune vor fi standard. Suplimente precum raftul detașabil pentru bagaje din portbagaj și consola centrală cu suporturi pentru pahare fac acum parte din echipamentul de bază.
Creștere semnificativă de preț
Noul ID3 va costa semnificativ mai mult decât modelul actual. Versiunea entry-level ID3 Pro Life va costa 43.995 de euro – cu aproape 6.000 de euro mai mult decât versiunea actuală. Pro S cu bateria mare de 77 de kilowați-oră se va numi Tour și va costa 56.500 de euro.
ID3 va avea aceeași dinamică de condus ca și mașina actuală, deoarece nu s-a schimbat nimic în șasiu, motor sau baterie. De asemenea, autonomia rămâne aceeași: în jur de 420 km cu bateria de 58 kWh și 540 km cu bateria de 77 kWh.
Producția de pre-serie a versiunii face-lifted este deja în desfășurare la uzina VW din Zwickau din Germania, în paralel cu modelul existent. Mașina este programată să intre în producție de serie acolo în primăvară și va fi produsă și la Wolfsburg începând din toamnă.